Międzypokoleniowy Konkurs Wiedzy o Literaturze

DSC_1410W sobotę 7 maja w Forum Inicjatyw Twórczych po raz pierwszy odbył się Międzypokoleniowy Konkurs Wiedzy o Literaturze. Do współzawodnictwa przystąpiło osiem trzyosobowych drużyn, w których skład, zgodnie z regulaminem, weszło dziecko ze szkoły podstawowej, jeden z jego rodziców oraz jeszcze jeden dowolny członek rodziny. Drużyny o tak wdzięcznych nazwach jak: „Zaczytane Tygryski” czy „Mole Książkowe” zmierzyły się w pięciu konkurencjach, w ramach których musiały się wykazać nie tylko podstawową znajomością literatury, ale także wyobraźnią i kreatywnością oraz kompetencjami językowymi. Nie zapomniano o publiczności, dla której przygotowano dodatkowe pytania, a zwycięzców zaproszono do wybrania sobie jednej spośród licznych nagród książkowych. Po zakończeniu wyrównanej i ciekawej rywalizacji, jury w składzie: Renata Nolbrzak, Agnieszka Barczyk i Julia Suchara wyłoniło trzy zwycięskie drużyny. Pierwsze miejsce zajęła znakomita załoga „Antonówek”, którą tworzyli: ośmioletni Antoni Gauden, jego mama Milena Zawadzka i ciocia Renata Jesionowska-Zawadzka. Drugie miejsce przypadło „Kotom” w składzie: Róża Woźniak (7 lat) jej brat Wojciech (5 lat) i tata – Wojciech. Trzecie miejsce przyznano „Niebieskim Jagodom”, czyli dziesięcioletniej Jagodzie Pęgowskiej, jej mamie Jolancie i piętnastoletniej siostrze Zuzannie. Każdy z członków trzech zwycięskich drużyn mógł wybrać sobie jedną nagrodę książkową, a w pozostałych zespołach książkę przyznano dziecku – kapitanowi drużyny. Nagrody książkowe w całości ufundowało wydawnictwo „Znak”. Dodatkowo nagrodą dla wszystkich uczestników będzie, zaplanowana na 19 maja, wycieczka do Warszawy, ufundowana przez Starostę Zgierskiego oraz FIT. Po zakończeniu części konkursowej na scenie Forum Inicjatyw Twórczych wystąpił zespół Jolly Roger mający w swoim repertuarze piosenki żeglarskie i turystyczne. Cała impreza przebiegła w miłej, rodzinnej atmosferze. Organizatorzy serdecznie gratulują wszystkim uczestnikom konkursu oraz dziękują drużynom, publiczności i sponsorom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *